✿Pesanan Arina✿
Salam semua , Kalau dah follow bagitau dekat shoutbox ok , senang Arina nak follow balik Tq , syg kamu semua :)

KLIK IKLAN DIATAS UNTUK JOIN/INFO. MANA TAU NASIB EMPUNYA BADAN =D

Friday 11 January 2013

Tips Petua UntukCantik

Adunan bahan-bahan semulajadi sememangnya menjadi ramuan turun temurun untuk kecantikan paras rupa dan kesegaran badan . Penggunaan bahan kimia sering mendatangkan kesan sampingan kepada pengguna untuk jangka masa panjang . Jadi kita gunakanlah bahan-bahan yang mudah dan murah tanpa kesan sampingan .

Antara tips-tipsnya :

1) Menghilangkan warna gelap di bawah ketiak dan leher 
Bahan : Limau , timun , kunyit
Cara : Perah limau dan kisar timun untuk mendapatkan ekstraknya . Campur kedua-dua bahan bersama kunyit yang telah ditumbuk . Sapu adunan bahan tersebut di leher atau bawah ketiak setiap hari selama 20 minit . Kemudian bilas menggunakan air suam .

2) Warna kulit tidak sekata akibat pigmentasi 
Bahan : Lobak merah
Cara : Ambil jus lobak merah menggunakan mesin pengekstrak jus . Sapukan ekstrak jus lobak di bahagian muka yang bermasalah pigmentasi . Amalkan setiap hari untuk mendapatkan hasil yang memuaskan .

3) Lingkaran mata gelap dan lebam 
Bahan : kentang
Cara : Kentang mengandungi enzim yang dikenali sebagai catechollase yang digunakan dalam kosmetik untuk mencerahkan kulit . Kisar kentang dan letakkan di atas sehelai kain . Sapukan perlahan-lahan dibawah mata . Berhati-hati supaya tidak terkena mata . Biarkan ramuan tersebut selama 15 ke 20 minit sebelum dibersihkan .

4) Merawat kaki
Bahan : 1 cawan jus limau , kayu manis , 2 sudu minyak zaitun , 1/4 cawan susu segar , air
Cara : Campurkan kesemua bahan . Rendam kaki sambil urut perlahan-lahan . Kemudian keringkan kaki dan bilas dengan air biasa .

5) Menyegarkan wajah
Bahan : Pisang masak
Cara : Kisar pisang sehingga menjadi seperti krim . Sapu diseluruh muka dan biarkan selama 20 minit . Cuci dengan air sejuk . Lap perlahan-lahan sehingga kering .
Comments
1 Comments

1 comment:

  1. petua sangat best! tapi sangat malas nak buat. cane? :p

    ReplyDelete

Awk tinggalkan lah comment
saia cyg awk kalau awk comment
piece (Yo)~